Thursday, February 18, 2010

Let's play Crucipixel, Nonogram

Some time ago I did a translation from Italian to Slovenian language of the instructions how to play Crucipixel or Nonogram. If you wish to play online, here is the link http://www.puzzle-nonograms.com/.

Nekaj casa nazaj sem prevedla navodila za igranje igre Crucipixel oz. Nonogram iz italijanskega jezika v slovenski jezik (na voljo tudi spodaj). Vsi, ki bi radi igrali, pa lahko to storite tudi online na spletni strani http://www.puzzle-nonograms.com/.


Igra “Crucipixel”, poznana tudi kot “Nonogram”

KAKO SE IGRA

Znotraj diagrama se skriva podoba, ki se prikaže s pobarvanjem nekaj kvadratkov na podlagi števil, ki se nahajajo levo od vodoravnih vrstic ter nad navpičnimi stolpci.
Vsako število ustreza eni skupini kvadratkov ter označuje število zaporednih kvadratkov, ki jih je treba pobarvati.
Zaporedje števil (ki jih je treba brati od leve proti desni in od zgoraj navzdol) ponazarja število skupin kvadratkov. Med posameznimi skupinami kvadratkov se nahaja najmanj en prazen kvadratek.
Primer: Zaporedje števil 2 3 1 v vrstici “D” (glej sliko) označuje zaporedje treh skupin kvadratkov v tej vrstici. Prvo skupino sestavljata 2 kvadratka, ki jima sledi najmanj en prazen kvadratek. Nato sledi skupina 3-eh kvadratkov, ki ji prav tako sledi najmanj en prazen kvadratek. Nazadnje sledi 1 sam kvadratek.

NAVODILA ZA REŠEVANJE

1
Začeti je treba z največjimi stevili. V tem diagramu je največje število 7, ki se nahaja v vrstici “H”.

2
Skupina 7-ih kvadratkov ima 4 možne razporeditve. Štirje kvadratki, ki so označeni s sivo barvo, ustrezajo katerikoli izmed teh 4-ih razporeditev ter zagotovo predstavljajo del skupine 7-ih kvadratkov, zato se jih lahko pobarva.

3
Isti princip se uporabi tudi, ko je skupin več kot le ena. V vrstici “G” ter v stolpcu “d” se nahajata dve skupini 4-ih kvadratkov. V vsakem primeru po trije kvadratki, ki so označeni s sivo bravo, predstavljajo del dveh skupin 4-ih kvadratkov, zato se jih lahko pobarva.

4
Pri reševanju so pomembi tako prazni kot tudi polni kvadratki. V stolpcu “e” se nahaja ena sama skupina 5-ih kvadratkov, pri čemer je en kvadratek, ki pripada tej skupini, že pobarvan. Kvadratki označeni z “x” v vsakem primeru ostanejo prazni saj skupina 5-ih kvadratkov nikakor ne bi mogla doseči vrh stolpca.

5
Oznaka “x” v vrstici B označuje prazen kvadratek, zato se skupina 4-ih kvadratkov nujno nahaja levo od tega kvadratka. Pobarvamo preostale 3 kvadratke in tako dopolnimo skupino 4-ih kvadratkov ter z “x” označimo preostale kvadratke v vrstici, ki ostanejo prazni.

6
V vrstici “A” kvadratki na križanju s stolpci “f”, “h” in “l” v vsakem primeru ostanejo prazni saj navpične skupine 2-eh in 5-ih kvadratkov teh stolpcev ne morejo doseči te vrstice.

7
Sedaj je lahko odkriti preostale kvadratke, ki jih je potrebno pobarvati. Zadostuje slediti razvoju logične uganke do rešitve.

8
Reševanje igre “Crucipixel” predstavlja enkratno doživetje. Odkrijte jo z reševanjem spodnje igre.

IN SEDAJ STE NA VRSTI VI

Situacija 1
Ko je dolžina enega bloka večja od polovice vrstice (ali stolpca) se lahko nekatere kvadratke na sredini zagotovo pobarva, vse dokler je dolžina enega bloka enaka dolžini ene vrstice.

Situacija 2
Ko je drugi kvadratek ene vrstice pobarvan, so lahko rešitve naslednje:
1. Če pobarvan kvadratek ustreza bloku kvadratkov, je dovolj, da se ga označi z “x”.
2. Če blok sestavljata dva kvadratka, ne moremo narediti ničesar, saj se lahko kvadratek, ki ga je potrebno pobarvati, nahaja na levi ali na desni strani od kvadratka, ki je že pobarvan.
3. Če blok sestavlja 3 (ali več) kvadratkov, lahko kvadratek na desni zagotovo pobarvamo ne glede na to ali bo kvadratek na začetku vrstice predstavljal del bloka teh 3-eh kvadratkov ali ne.

Nasveti
• Uporabljajte svinčnik z mehkim svincem.
• Za udobnost je diagram razdeljen v kvadrante 5x5, ki jih ločuje odebeljena meja.
• Nikoli ne ugibajte: ravnajte se samo na podlagi logičnega sklepanja.
• Kvadratek pobarvajte samo, če ste prepričani, da ga je potrebno pobarvati.
• Prazen kvadratek označite z “x” ali s piko samo, če ste prepričani, da mora ostati prazen.
• Ko enkrat pobarvate skupino kvadratkov, prečrtajte pripadajoče število (levo od vrstice ali nad stolpcem).
• Ko enkrat rešite eno vrstico ali en stolpec, jo/ga potrdite s kljukico.
• Vsaka uganka ima le eno rešitev.

Op.p.: Zal v casu objave tega bloga nisem vec nasla originalnih navodil s slikcami. V kolikor jih najdem, jih bom dodala.

No comments: